Vi har nylig lansert et veldig spennende og etterlengtet initiativ – en løsning som gir deg tilgang til kreditt- og KYC-data over hele Norden. Experian Connect er løsning som vil gi deg konsekvente, systematiske og høykvalitetsdata for selskaper i Norden, som enkelt kan integreres i dine CRM- og ERP-systemer. Dette gjør at du sikrer at arbeidsflyten din blir optimalisert og søknader kan behandles raskt til fordel for deg og dine kunder.
Du finner alle bedriftsdata i Norden samlet på et sted, og vi har sørget for at du får en enhetlig oversikt over data over landegrensene. Løsningen gir direkte tilgang til +1,5 millioner selskaper og hundrevis av datafelt, slik at du kan bruke de datafeltene du trenger. Disse inkluderer stamdata, standard bedriftsdata, betalingsanmerkninger, kredittscore, ledelse, eierskap og reelle rettighetshavere.
Vi opplever at mange kunder drar stor nytte av å ha kredittinformasjonen sin integrert direkte i sine egnsystemer. I tillegg er det selvfølgelig en rekke andre fordeler med å ha en leverandør, en avtale og en integrasjon på nordiske data.
Slik fungerer Experian Connect
- Rask og enkel tilgang til kreditt- og bedirftsdata på alle bedrifter i Norden.
- Når du oppretter en kunde, kredittvurdering eller KYC-sjekk i egne systemer, blir det automatisk foretatt et søk til Experian Connect med søkekriteriene som er tilgjengelige.
- Hvis du ikke kjenner firmaets identifikasjonsnummer, kan du søke etter firmanavn, adresse og land, og en resultatliste returneres med identifikasjonsnummer.
- Experian henter ønsket data fra det aktuelle selskapet og sender resultatet tilbake til dine egne systemer (onboarding-systemer, CRM, fakturering, etc.) i løpet av sekunder.
- Her kan data berikes med egne data, analyser eller brukes direkte i kredittbeslutningssystemer.